Miért kellett a
Megváltónak zsidónak születnie?
Az eddigi
írásokból megtudhattuk, hogy a teremetett világ
természete pontosan ellentétes a Teremtő
természetével. A Szentírásból tudjuk, hogy
az Isten lélek, a teremtett világ pedig anyag, és e
kettő viselkedése pontosan ellentétes egymással: az
élettelen anyag alaptermészete a szembenállás, ahol
mindenki-mindenki ellen van. Ezt fogalmazza meg az irreverzibilitás
(megfordíthatatlanság) törvénye. E nem
megfordítható folyamat eredménye a
potenciálkülönbségek csökkenése, vagyis a
rendszerek leépülése. Ezzel szemben az lélek
természete az együttműködés, minek
eredményeként az élő anyag fejlődik, benne a
potenciálkülönbségek növekednek, vagyis a
szervezettsége növekszik. A fizika az entrópia
változással jellemzi e két különböző
irányú folyamatot. Az egyik gyűjt, a másik pedig
szétszór: „Aki nincs velem, az ellenem van, aki nem
gyűjt velem, az szétszór.” (Mt
12,30) – Nagyon fontos szavak ezek, mert lényegében ezek
fogalmazzák meg a Megváltó küldetését:
A szétszóródott sok kis én-t (ego-t), a
személyébe vetett hit által összegyűjteni,
és a Teremtő Istennel egyesíteni. Aki pedig nem tart e
folyamattal, az akadályozza azt, vagyis ellene van.
Látjuk, hogy a
környezetünk elemeinek viselkedését
lényegében az szabja meg, hogy milyen mértékben
részesültek a Teremtő természetéből. Az
élettelen anyag semmilyen mértékben sem
részesült e természetből, ezért
viselkedése pontosan ellentétes az Élő Isten
természetével. A nők dicsérete c.
írásból megtudtuk, hogy a női természet
közelebb áll a Teremtő természetéhez, mint a
férfié. A nő elsődleges feladata az életet
szolgálata, a férfié pedig az anyagi környezet
átalakítása, és a kétfajta
küldtetés közül a nőké a fontosabb. A
férfiak hajlamosak lenézni a nőket, mert sokat foglalkoznak
a testükkel. Nem tudják szegények, hogy mindez miattuk van,
mert a nő, az élet továbbadása
érdekében kénytelen a magasabb
természetéből „leereszkedni” a férfi
természet alacsonyabb régióiba. A nő célja az
élet szolgálata, amihez viszont férfira van
szüksége, a férfit pedig az „anyag”
érdekli igazán, úgymint: tárgyi eszközök
létrehozása, kezelése, pénz, hatalom,
evés-ivás, és mindezek csúcsán áll a
nő teste.
A
házasságra készülő menyasszony boldog, és
örömében az elképzelhető legszebb ruhát
ölti magára. A nyeretlen vőlegény azt hiszi, hogy
ő az öröm forrása, pedig nem. A nő ekkor lelke
mélyén már a legmagasztosabb feladatra készül,
ami emberrel történhet: életet adni egy másik
embernek. Ez az oka a szinte természetfeletti
boldogságának. És hogy mennyire nem a férfi
érdekli a nőt, erre csak a gyermekek érkezését
követően döbben rá a gyanútlan férfi. A
női lélek közelebb áll a Teremtő természetéhez,
nincs úgy beágyazódva az anyagba, mint a
férfiaké. Ezt erősíti a sok embert elmenni
látott pap ismerősöm is, akinek egyértelmű
tapasztalata, hogy a nők általában könnyebben és
békésebben hagyják itt ezt az
árnyékvilágot, mint a férfiak. Ez utóbbiak
haldoklása jellemzően hosszabb, erőteljesebb.
A
zsidóság születése
Az isteni
természetből való részesedés
különbsége nem csak a nemek, hanem a nemzetek, a népek
között is megfigyelhető. Van egy nép, akinek a
viselkedése, gondolkodása közelebb áll az anyag
természetéhez, mint a többi népé. Ez
egyrészt megmutatkozik a többi néppel való
szembenállásban, másrészt megnyilvánul az
anyagi téren való sikerességben is. Ez a nép a
zsidóság. Nincs még egy olyan nép, amelyiknek a
„keletkezése” ilyen pontosan dokumentált lenne, mint
a zsidóké. Maga Isten, egy angyala által jelölte ki
ezt a népet ősapjuk, Jákob személyében. Az
első izraelita Jákob volt.
Teremtés könyve 32. fejezet: „Küzdelem
Istennel
Akkor
valaki hajnalig küzdött vele. … 28Az
megkérdezte: „Hogy hívnak?”
„Jákobnak” – felelte. 29Az folytatta:
„Ezentúl ne Jákobnak hívjanak, hanem Izraelnek,
mivel Istennel szemben erősnek bizonyultál és emberek
fölött fogsz győzni.”
Figyeljük meg:
Jákob egyrészt szemben áll Istennel, hiszen küzd
vele, másrészt erősnek is bizonyult vele szemben. Ennek
következtében, mintegy elismerésként kapta az Izrael
nevet, – ami Istennel harcolót jelent –, és az
ígéretet, hogy az emberek felett fog győzni. Vagyis tetszik,
nem tetszik, de a zsidóságot maga a Teremtő hozta
létre, választotta ki az emberek közül Jákob
azon tulajdonsága miatt, hogy az isteni erővel szemben erős
és eredményes ellenállást tanúsított.
Hallottunk már
a fajtanemesítés gyakorlatáról? – Ott is
pontosan ugyanez történik. A fajtanemesítő, akinek pl.
egy szárazságtűrő növényre van szüksége,
ugyanezt teszi, ha egy olyan növényt talál, amely a
szárazság ellenére is jó termést hoz. A
talált egyedet kiválasztja és szaporítja.
Jákobbal is ez történt. Tőle, és két
feleségétől származik Izrael 12 törzse. A
Teremtő kinemesített egy olyan népet, amelyik erősen
ellenáll az ő akaratának, és mégsem pusztul
el. Hogy miért volt egy ilyen népre szüksége, az egy
későbbi írás témája lesz. Mivel
Jákob ezen elvárásnak példásan megfelelt,
ezt a népet az ő törzséből hozta létre. A
zsidóság ekkor lett kiválasztva arra is, hogy uralja a
többi népet, hiszen az erős „anyagi”
természete arra predesztinálta, hogy az anyagvilágban
sikeres legyen.
E
kíméletlen természet a nemrég született
zsidó államban, Izraelben mutatkozik meg a
leglátványosabban. Ártatlan civilek, asszonyok, gyermekek
tízezreit ölték már meg brutális
kegyetlenséggel, és rombolnak le ma is otthonokat, az
azóta többszörösére növekedett államuk
„biztonsága” nevében. Keresztény szemmel
elképesztő, és elképzelhetetlen az a
brutalitás, amit védtelen emberek millióival művelnek
jelenleg is Gázában, ami gyakorlatilag egy izraeli blokád
alatt tartott nagy palesztin láger. Az emberi jogokra
egyébként oly érzékeny keresztény –
vagy inkább poszt-keresztény – világ pedig hallgat,
félrenéz. Miért? – Mert őket is a zsidók
irányítják; politikai és pénzügyi
eszközökkel kézben tartják a keresztény
gyökereken felnőtt civilizációt úgy, ahogyan azt
Isten angyala ígérte Jákobnak.
Ez a
„kiválasztottság” végigkíséri a
zsidó népet a történelemben, aminek egyes fiai
örülnek, mások pedig talán nem. Örülhetnek,
hiszen e természetüknél fogva jól értenek a
pénzhez. A pénz az anyag esszenciáját foglalja
magában. Akinek több a pénze, annak nagyobb az anyagi ereje,
több mindent megtehet ebben az anyagi világban. A zsidók a
pénzhez nagyon értenek, és a világ legnagyobb
hatalmának (USA) pénzrendszere révén (FED)
gyakorlatilag ők uralják a világot, vagy legalább is
a nagyobb részét.
Más
szempontból viszont hátrányos ez a tulajdonságuk,
mert szembeállítja a népet a többi néppel.
Ahogy az anyagvilág viselkedése a szembenálláson
alapszik, úgy a zsidóság is a többi néppel
szemben határozza meg a saját érdekét, akiket
egyetlen kategóriába sorolva gojnak
nevez. Ez az elkülönülés az egyszerű népnek
sokszor terhes, és lelkileg fárasztó, hiszen a többi
emberhez hasonlóan ők is Isten lelkét hordozzák
magukban, és szívük mélyén ők is
békére vágynak. Csakhogy a szellemi/politikai
vezetőik ezt nem engedik, folyamatosan emlékeztetik őket
választottságukra és heccelik őket a többi
néppel szemben. Az Ószövetségben is sok példa
volt erre. Az egyszerű nép úgy akart élni, mint a
többiek, felvették vallásukat, de az
Ószövetség haragvó Istene ilyenkor
büntetéssel sújtotta őket. Nekik az ellenség
gyűlölete még kötelező volt. „Hallottátok,
hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat, és gyűlöld
ellenségedet.” (Mt. 5,43)
A
Megváltónak kötelező volt zsidónak születnie,
hiszen a megváltás nekik is szól, és a népek
között az Istentől legtávolabbi helyen – vagyis az
anyagi természetbe legjobban beágyazódva – a
zsidóság áll. Ha Jézus nem lett volna zsidó,
akkor a zsidóságnak esélye sem lett volna a
megváltásra, mert az ószövetségi hite
kizárta azt, hogy más nép vallásával
azonosuljon. Ezért kellett Jézus Krisztusnak zsidónak
születnie.
Magyarország
és a zsidóság
Viszont ha igaz, hogy
van nép, amely a legtávolabb áll Istentől, akkor van
olyan is, akinek természete legközelebb áll Isten
természetéhez, ez pedig minden jel szerint a magyarság.
Ahogyan Jézus az Isten fia, és az Isten báránya,
úgy a „birka” magyar az Isten népe, aki az isteni értékeket,
ebben az Istentől távoli világban leginkább hordozza.
Jelzik ezt az Árpád-házi szent gyökereink is, mely
királyi ház talán egymaga több szentet adott az
egyháznak, mint az összes többi együttvéve. A
magyar nép önzetlen, békés és befogadó,
és ebben a világban épp ez okozza vesztét. Nem
véletlenül nevezte a budapesti izraeli nagykövet a magyarokat
„vesztes nemzetnek”. Való igaz, a világ
szemében vesztesek vagyunk. De, hogy valójában mennyi is a
„világ”, azt elsőként
valószínűleg a magyarok fogják megérteni.
Magyarország
de facto, vagyis tényszerűen, ma zsidó gyarmat, ahol a
gyarmattartó azt csinál, amit akar. A 19. században a tiszaeszlári perben még hosszan kellett
küzdeniük a zsidóknak azért, hogy megmeneküljenek
a vérvád alól, ma a körmendi hasonló
gyilkosságért – amit ők áldozatbemutatásnak
tartanak – a magyar állam bűnüldözése
és igazságszolgáltatása, a
nyilvánvaló bizonyítékok ellenére
bebörtönözi az első útjába eső
ártatlan gyanúsítottat. A magyar nép, a magyar
állam – a helyi zsidó származású
honfitársaink hatalomba juttatása által – teljes
zsidó kontroll alatt áll. A politika, a pénzügy, a
gazdaság, a tudomány, a kultúra, az oktatás, a
tömegtájékoztatás, a közigazgatás, …. Tízből kilenc közülük
való – ami önmagában még nem lenne baj, ha
valóban a magyar nép érdekében
használnák a pozíciójukat. De sajnos nem ezt teszik.
A
rendszerváltás óta Magyarországnak még nem
volt goj miniszterelnöke, de az
államelnökök, az Országgyűlés elnökei,
a pártvezetők – kormánypárt és
ellenzék egyaránt –, a miniszterek jelentős
része, az igazságszolgáltatás, a
közigazgatás, a média, …
és sorolhatnám újra. Egyszóval totális
ellenőrzés alatt állunk. 2006 őszén – a
Gyurcsány kormány alatt – feketemaszkos, idegen nyelven
beszélő, azonosító nélküli rendőrök
brutálisan szétverik az 1956-os megemlékezés
ellenzéki résztvevőit, valamint az összes
útjukba eső járókelőt. A Wikileaksből
kellett megtudnunk, hogy ez idő alatt tartózkodott Budapesten 120
izraeli terrorelhárító kommandós
gyakorlatozás céljából. Tulajdonképp
hálásnak kellene lennünk, hogy ilyesmi csak ritkán
fordul elő, és a hétköznapokban csak „puha”
eszközökkel kontrollálnak bennünket. Mert módjukban
állna nyílt terrorra is, hiszen minden eszközük –
fizikai és jogi egyaránt – megvan hozzá.
A magyar már
csak ilyen. Nincsenek nagy evilági ambíciói. Szó
nélkül viseli az elnyomást, mert szívében
érzi, hogy Isten akarata szerint való. Épp úgy,
mint annak idején Krisztus. És biztos vagyok benne, hogy amint
Krisztus nem csalódott az Isten akaratában, úgy a magyar
nép sem fog. Ő tette ránk ezt az igát, és
ő is fogja levenni.
És hogy
ettől a szembenállástól nem csak az elnyomottak,
hanem az elnyomók is szenvednek, Kertész Imre rá a legjobb
példa, aki a liberális övéitől sok
kritikát kapott azért, mert a nemzeti övéitől
elfogadta a Szent István díjat. Megrendítő volt a
vele készült interjú. Tudniillik
kiderült, hogy a nagybeteg író letette a fegyvert. Nem
gyűlölködik többé. Nem azonosul már a
korábbi írásaival, és a lelkében
óriási hiány van: hiányzik neki az Isten, akit
imádhat. Ezt a hiányérzetet korábban
elnyomhatták a világi gondok és sikerek, de a halál
előszobájában gyökeresen megváltozott az
értékrendje. Gondolom, az utolsónak szánt
könyv címe, A Végső kocsma is
azt jelzi, hogy az eddigi tevékenységek az alacsonyabb rendű
időtöltések állomásai voltak.
Szívből kívánom neki, hogy találja meg azt, akire annyira vágyik, és nyerje el az
örökéletet.
Végül
érdemes elolvasni az interjú
kivonatát, amelyből mindez, vagyis a lényeg nem
derül ki. A szerkesztők ebben is gondosan figyelnek arra, hogy a
magyargyűlöletet, vagyis a szembenállást ébren
tartsák az olvasóikban. Ők még javában
kocsmáznak.
Gyirán István