Az evolúciós elmélet
tévedése
Az alábbi
írásban egy példán keresztül röviden
megismerkedhetünk azzal, hogy a hivatalos tudomány miképpen
tartja tévedésben a embereket az élet kialakulásának
lehetőségét illetően.
A
középiskolások 4. osztályának szánt
biológiai könyv egyik leckéjében többek
között ez olvasható:
„Az abiogén
életkeletkezés evolúciós elmélete
szerint az élet a Földön, a fizikai és a kémiai
törvényszerűségek szerint alakult ki. A megjelenő
élőlények folyamatosan alkalmazkodtak a
változó körülményekhez. Mindez a fajok
megváltozását, átalakulását hozta
magával, ami a mai napig is tart. E könyv keretein belül
elsősorban e folyamat alapjaival ismerkedünk meg.” (Gál
Béla: Biológia 12. gimnáziumi tankönyv – Mozaik
Kiadó - Szeged, 2006.)
A fenti
rövid idézetben egyrészt tárgyi
tévedés, másrészt több, a diákok
által észlelhetetlen csúsztatás
található.
Tudniillik fizikai
képtelenség az, hogy a körülményekhez
„alkalmazkodó” élőlények alakuljanak ki a
fizikai és kémiai törvények szerint. A szerző az
első mondatában hazudik, mert pontosan tudja, hogy nincs olyan fizikai
vagy kémiai törvényszerűség, aminek a
segítségével az élet spontán
keletkezése magyarázható lenne. Ismerünk minden
törvényt – naná, hiszen mi fogalmaztuk meg azokat –,
de egyikkel sem magyarázható az élet
véletlenszerű kialakulása. Ha jobban ismerné a
fizikát, azt is tudná, hogy a fenti feltételezés,
az anyag téridőbeli tulajdonsága miatt, fizikai lehetetlenség. Tehát
a tankönyvben szereplő állítással
ellentétben, a jelenleg ismert fizikai
és kémiai törvényszerűségek kizárják
az abiogén életkeletkezést! Vagyis nem
csupán a véletlennek köszönhető az, hogy
manapság nem figyelhetjük meg az abiogén
életkeletkezés (egyébként elméletileg sem
modellezhető) folyamatát, hanem az ismert fizikai és kémiai
törvényszerűségek egyenes következménye.
Mint tudjuk, a
létezésünknek nem csak térbeli, hanem időbeli
kiterjedése is van, vagyis a létezésünk
úgynevezett téridőben történik. Az
érzékszerveink számára állandónak
tűnő anyagi környezetünk valójában egy
jelenség folyam, amely a múltból a jövő
felé halad, a jelen idősíkján keresztül. Fontos
szabály, hogy a benne résztvevők mozgásának
legnagyobb sebessége a fénysebesség lehet. Tehát
két részecske (tömegpont) közötti
kölcsönhatás kialakulásának egyik szigorú
feltétele az, hogy maximum
fénysebességgel elérhetők legyenek egymás
számára. Képzeljünk el két, egymással
párhuzamosan, egymástól „t”
távolságra lévő, fénysebességgel
haladó autót. Hogyan küldhetnének jelet egymásnak?
– Természetesen sehogy, mert mire az oldalirányú
fénysugár megteszi a „t” távolságot, a
szomszédos autó már szintén „t”
távolságra lesz a kibocsátási időpillanat pontjától.
Fizikai képtelenség, hogy az autók között
bármilyen információcsere, vagy
kölcsönhatás létrejöjjön. Ezt a fizika
pontosan tudja. A fénysebességgel elérhető
tartományt a fizika az illető tömegpont
fénykúpjának nevezi, mivel ez a tartomány a
téridőben egy kúp alakú formát képez.
Minden tömegpontnak – ami lehet egy atom, egy molekula, vagy
jelenthet akár egy személyt is –, megvan a maga
fénykúpja, vagyis a téridőnek az a
lehatárolható tartománya, amelyen belül
lévő tömegpontokkal elvileg kölcsönhatásba
kerülhet.
Idézet Fercsik János: A relativitás
szemlélete (Magvető – Budapest, 1978) című
könyvéből:
„Mindez azt
jelenti, hogy – még elvileg is – a múltnak csak egy
részét ismerhetjük! ITT és MOST a MÚLT
fénykúpon kívül lévő téridőtartománya
tökéletesen ismeretlen előttünk. A JÖVŐ
eseményeiről is csak azokat áll módunkban
valamiképpen befolyásolni, amelyek a téridő
fénykúpján belül lesznek majd. A fénykúpon kívül eső téridőtartományok ITT és MOST
ismeretlenek és befolyásolhatatlanok számunkra! De
hiszen – vetheti közbe bárki – az x-tengely
(és az arra írt JELEN) is ebben a „kívül
eső” tartományban van!! Igen, ez az igazság! ITT és
MOST, a tőlünk távolabb (nem az origóban) zajló JELEN-beli eseményeket sem
ismerhetjük, és nem is befolyásolhatjuk.
(Kiemelés tőlem)”
A szerző
kettős felkiáltójellel hangsúlyozza annak
fontosságát, hogy a térben kiterjedt anyagi világ
alkotói úgy haladnak egymás mellett a JELEN
idősíkján a múltból a jövő
felé, hogy közben SEMMILYEN TUDOMÁSUK NINCS A TÉRBELI
KÖRNYEZETÜK JELENBENI ÁLLAPOTÁRÓL,
mert a közvetlen környezetük a fénykúpjaikon
kívül esik!
Épp ezért az élettelen
anyagi részecskéknek nem lehet „tudomásuk”
egymás létezéséről, tehát fizikai
képtelenség az, hogy a térben elkülönült
anyagi részecskék a környezetükkel kölcsönhatásba
lépjenek, és hogy ezek alapján „alkalmazkodjanak” ahhoz.
Az élettelen anyag
számára bármiféle alkalmazkodás a
környezetéhez, FIZIKAI LEHETETLENSÉG. Ezt a jelenlegi
fizikai törvényszerűségek egyértelműen
kizárják, és a mindennapi és tudományos
tapasztalatok is teljes mértékben
alátámasztják.
Tehát egy
szénatom nem tudhat arról, hogy ő most valahol mélyen
a föld alatt, vagy éppen egy élő szervezet
idegsejtjében van. Fizikai tény, hogy a testünk atomjai,
illetve az általuk képzett molekulák úgy
alkotják a szervezetünket, hogy erről semmilyen „tudomásuk”
nincs, nem is lehet. Viszont látjuk, hogy a szervezetünk egésze állandó, elképesztően
bonyolult, a térbeli környezetéből visszacsatolt
információk által, önmagát vezérelve
működik! Hogyan lehetséges ez? Hogyan történhet visszacsatolás
az élő szervezet alkotói és környezete
között? Nem tudjuk. Ezt a kérdést a tudomány
eleddig még csak meg sem fogalmazta, nemhogy válaszolt volna
már rá. Egy tény:
Az élettelen anyag nem hozhat létre önmagát
kontrolláló, viselkedését a
környezetéhez igazító rendszert, mert ehhez
fénysebességnél nagyobb sebességű
kapcsolattartásra lenne szüksége.
Ha én
pusztán csak élettelen anyagból állnék, nem
emlékezhetnék a múltra, és nem lehetne a
jövőben elérendő célom, nem tudhatnék sem a
térbeli környezetem, sem az idődimenzió
létezéséről, mert a fizikai anyag nem tud sem a
saját, sem a térbeli környezete, sem az
idődimenzió létezéséről. Éppen
ezért fizikai
lehetetlenség az, hogy egy élettelen anyaghalmaz,
véletlenek eredményeként önmagát
kontrolláló, célszerűen viselkedő
rendszerré alakuljon! Léteznek ilyen rendszerek, de ezek mind
ember által, tudatosan létrehozott és
működtetett rendszerek, amilyenekhez még csak hasonló
sem jöhetne létre véletlenek eredményeként.
Az élettelen
anyag pontosan olyan egyszerű és tudatlan, mint amilyennek
látszik. Kiszámítható, kötött
törvényszerűségek szerint viselkedik anélkül,
hogy tudomása lenne a környezetéről. Ennek
köszönhető az, hogy az élettelen anyagi környezet
rendezetlensége (entrópiája) folyamatosan nő. Az
élettelen anyag nem tudja megszervezni magát, mivel nem is
„tudhat” sem magáról, sem a
környezetéről.
Ezzel szemben az
élő rendszerek célszerűen viselkednek.
Érzékelik a környezetüket, és a
fejlettségi szintjüknek megfelelően alkalmazkodnak is
hozzá azért, hogy a saját létezésük
térben és időben mind erőteljesebb, tartósabb
legyen. (Harc az élettérért.) Úgy tűnik, az
élő rendszerek tudnak a saját
létezésükről, és valami miatt ragaszkodnak is
hozzá. Tehát az élő rendszerek olyan
tulajdonsággal bírnak, ami az élettelen anyagból,
az ismert törvényszerűségek alapján nem
levezethető. Ezért azt kell feltételeznünk, hogy minden
élőlénynek van valamilyen anyagon túli
természete. Ezt az anyagon túli, fizikai
érzékszervekkel érzékelhetetlen valamit a
köznyelv egyszerűen csak léleknek nevezi.
A
kizárólag érzékszervekre alapozó
tudomány azért nem találja az élet lényegét,
mert az élő és élettelen közötti
különbséget a térbeli – vagyis az általunk
érzékelhető – tulajdonságok között
keresi. Mi viszont látjuk, hogy az igazi és markáns
különbség az érzékszerveinkkel
láthatatlan idődimenzió mentén van. Az
élő rendszereknek valahogyan tudomásuk van az
idődimenzió létezéséről, és
úgy igyekeznek viselkedni, hogy az idődimenzió menti
létezésük mind hosszabb, mind tartósabb legyen. (Mindnyájan
ragaszkodunk az élethez, - ez csak természetes. Ugye?)
Ezért a viselkedésük értelmezésében
– az élettelen rendszerek viselkedését jellemző
OK-OKOZAT mellett – megjelenik a CÉL fogalma is. Figyeljük
meg, hogy a biológiai rendszerek leírása gyakorlatilag
annak vizsgálatából áll, hogy az egyes
tulajdonságok hogyan szolgálják az illető faj/egyed
fennmaradásának célját. Azt, hogy a fajnak/egyednek
fennmaradási (életben maradási) célja van, a
biológusok minden vizsgálat és magyarázat
nélkül előfeltételezik, pedig amint látjuk,
ilyen előfeltétel – a
fizikai és a kémiai törvényszerűségek
szerint – megengedhetetlen lenne!!
Az élettelen
anyagi rendszerek leírása – vagyis a fizikai és a kémiai
törvényszerűségek meghatározása
– pedig annak vizsgálatából áll, hogy az
egyes jelenségeknek mi az oka, okozója. A CÉL és az
OK között az a különbség, hogy az egyik a
téridő MÚLT, a másik pedig a téridő
JÖVŐ tartományából fejti ki a
hatását JELEN idősíkján végbemenő
folyamatokra. A fizika mai állása szerint a JÖVŐ-ből
nem lehet visszafelé hatni a JELEN-re,
tehát a CÉL fogalma fizikailag nem értelmezhető.
Márpedig mindennapos tapasztalat, hogy az élő rendszereknek
céljuk van, amelyet egyik nagy költőnk így
összegez: „Az Élet él, és élni
akar.” (Ady Endre: Intés az őrzőkhöz)
Ennek az
írásnak nem célja a kérdés fizikai
hátterének további részletezése.
Elégedjünk meg azzal, hogy a téridő szerkezete –
amint a fenti idézetből is látszik –, kizárja
az élet abiotikus úton való keletkezését,
vagyis hihetünk a szemünknek, hihetünk a tapasztalatunknak: az élettelen
anyag önmagától soha nem alakulhat át
célszerűen viselkedő élővé.
Márpedig a
hivatalos tudomány, – közte a fent idézett
tankönyv is – ezt állítja. Pontosabban nem
állítja, csak feltételezi, de ezt a
feltételezést finom csúsztatásokkal, – ahogy
a fenti tankönyv szerzője is teszi –,
észrevétlenül tudományos és igazolt
tanná emeli. Ezáltal a magasabb rendű élőt az
alacsonyabb rendű élettelen szintjére süllyeszti,
megfosztja az életet adó magasabb rendű
természetétől. (Nem a véletlenek művének,
hanem az anyagelvűségre épülő globális
civilizáció legalapvetőbb természetének
köszönhető az, hogy napjainkban szinte minden
fejlődés az élet ellenében hat. )
Magyarországon
ma keresztény, nemzeti politikai erő van hatalmon, tehát
elvileg ideológiai akadálya nem lehet annak, hogy a
kérdést a hivatalos tudomány az igazság
fényénél megvizsgálja. Ezt az írást
igyekszem eljuttatni minden személyhez és szervezethez, akinek
felelőssége van abban, hogy a tudomány eredményei a
társadalomban megjelenjenek és hasznosuljanak. Isten és
ember előtti súlyos felelősségük mindent megtenni
annak érdekében, hogy a fenti állítások
helytállóságáról meggyőződjenek,
és a társadalmat a súlyosan megtévesztett
állapotából az igazság ismeretére
vezessék.
Baja, 2010.
november 7.
Gyirán
István
Utóirat:
Jó
félévig leveleztem a „keresztény, nemzeti”
kormány Oktatási Hivatalával, hogy a vonatkozó
jogszabály szerint folytassák le a tankönyvvé
nyilvánítás megszűntetésére
vonatkozó eljárást, melynek során
szakértőknek kellett volna állást foglalniuk a
vitatott kérdést illetően, de hiába:
A tankönyvkiadás
rendjéről szóló
jogszabály egyrészt nem teszi kötelezővé, hogy a
tankönyvekben tudományos ismeretként csak
tudományosan alátámasztott ismeretek szerepeljenek,
másrészt nem teszi kötelezővé a
tankönyvvé nyilvánítást végző
Oktatási Hivatal számra, hogy az ezzel kapcsolatos
kifogásokat érdemben vizsgálja.
Magyarul, a
jogszabályi környezetünk úgy rendelkezik, hogy –
a tényektől függetlenül – A
TANKÖNYVEKBEN AZT OKTATNAK, AMIT AKARNAK….– Kérdezem a választópolgárokat:
Kitől hallottak ilyen választási ígéretet?